donderdag 9 oktober 2008

Geheimzinnige gemeente




Beste mensen,

Wat ik nu toch meemaak. Dit is ongelooflijk. Ik reis met de trein tussen Utrecht en Amsterdam. (Zelfs buiten de filevrije dagen reis ik met de trein.) Het is nog wat vroeg in de middag, dus ik heb zo'n hele stiltecoupé voor mij alleen. Dan valt mijn oog op een vel papier wat tegenover mij ligt. Het is een brief van burgemeester van Wapserwoude. Ik zou niet weten waar die plaats ligt. Maar ik herinnerde mij opeens de conferentie over innovatieve HRD die ik vorig jaar meemaakte in Jinan in China. Een van deelnemers vroeg mij of ik ook op de hoogte was van wat zich op het gebied van leren, opleiden en HRD afspeelde in Wapserwoude. Ik wist natuurlijk niet waar hij het over had en had deze gebeurtenis al gewist van mijn harde schijf. Maar nu zie ik weer dat briefpapier. Ik vind het maar een vreemde zaak. Ik heb het papier meegenomen en op de foto gezet. Misschien weet een van jullie meer van Wapserwoude? Dan hoor ik het graag!

Enfin, wat mijn portfolio betreft over de toekomst van HRD. Momenteel doe ik een project bij een van de departementen. Zij zijn hierin zeer geïnteresseerd. Dat is voor mij volgens mij een uitgelezen kans om de transfer vorm te geven van de leergang naar de werkpraktijk. Ik ga maar eens starten met een 8-velden model.

Ik houd jullie op de hoogte!

Voor nu tot ziens, Josef.

Geen opmerkingen: